Hyacinter och Blossa 08

jul-0011

Jag har ”tjuvstartat” lite med att inhandla tre hyacinter. Kunde bara inte låta bli när jag såg att min mataffär hade en hel vagn med små söta plantor.

Det här är en en blå, en vit och en rosa i en femtiotalsinspirerad skål jag redan hade. Inte tokjuligt om jag får säga det själv, vilket är skönt när det bara är 12 november…

jul-002

Åsså har jag köpt Blossa 08, men anledningen till att jag var tidigt ute med det är att om man inte snabbar sig så blir man utan ( i alla fall om man har otur). I år har årgångsglöggen smak av blåbär och flaskan är ursnyggt mörkblå.

Och visst – man kan känna en svag smak av blåbär, men mest smakar den glögg tycker jag.

Kommentera

